Gëtt d‘“Circulation interfiles“ fir Motoen erlaabt?

An senger Äntwert op d’parlamentaresch Fro Nr. 1278 vum 9. Juli 2015 iwwert d’Circulatioun vun de Motosfuerer tëscht de Autosfillen am Stau, huet den Nohaltegkeetsminister erkläert, dass hien, fir d’Méiglechkeet vun der Aféierung vun dëser Praxis fir Zwee- an Dräi-Rieder ze préiwen, den Aarbechtsgrupp “Motocyclistes“ vun der staatlecher Verkéierskommissioun beoptraagt hätt, op Basis vun den Erfarungen aus Ausland, en Avis zu dësem Thema ze formuléieren.

Während d’Circulatioun tëscht den Autosreien hei am Land aktuell verbueden ass, ass së awer a verschiddenen anere Länner ewéi Australien oder besonnesch der Belsch erlaabt.

A Frankräich ass an den Departementer Ile-de-France, Bouches-du-Rhône, Gironde a Rhône d’ “circulation interfiles” säit dem 1. Februar 2016 “à titre expérimental”  ënnert gewësse Bedingungen an dat fir eng Period vu véier Joer erlabt. Dëse Projet gëtt all Joer evaluéiert a gesäit eng wäitleefeg Informatiounscampagne, déi sech un d’Automobilisten an un d’Motosfuerer gläichermoosse riicht, vir. Och gesäit den entspriechenden Dekret vir, dass d’Fueren tëscht de Fillen an den Auto- a Moto-Écolen an deene véier Departementer behandelt gëtt.

Déi Länner, wou déi ugeschwate Praxis erlaabt ass a raisonnabel genotzt gëtt, schwätze vun engem däitleche Gewënn fir all Notzer op der Strooss. D’Fluiditéit vum Trafic wier besser, genau ewéi de Komfort fir d’Zwee- an Dräi-Rieder: virun allem am Summer, bei héijen Temperaturen, ass d’Situatioun vun de Motosfuerer an enger Liederkombi (den obligatoreschen Helm net ze vergiessen) wäitaus méi desagreabel wéi déi vun den Autosfuerer an engem klimatiséierte Gefier. Och géif, esou verschidden Erfarungen, d‘“circulation interfiles“ d’Sécherheet vun de Motosfuerer verbesseren. Well wann si an de Fille misste fueren, wou d’Sécherheetsofstänn sougut ewéi nie agehale ginn, riskéieren d’Zwee- an Dräirieder bei engem schaarfe Bremsmanöver tëscht zwee Autoen zerdréckt ze ginn.

An dem Kontext wëll den LSAP-Deputéierten Georges Engel elo an enger parlamentarescher Fro vum zoustännege Minister gewuer ginn, ob den ugeschwaten, am Joer 2015 ugefroten Avis vum Aarbechtsgrupp „Motocyclistes“ mëttlerweil virläit, a wa jo, wat d’Conclusioune vun dësem bzw. vum Minister sinn. Weider freet den LSAP-Politiker, fir de Fall wou d‘“circulation interfiles“ géif agefouert ginn, wéini an ënnert wéi enge Konditiounen dëst de Fall ass.

 


 

Monsieur Mars di Bartolomeo
Président de la Chambre des Députés
Luxembourg

                                                                                                                                   Luxembourg, le 15 juin 2017

 

 

Monsieur le Président,

Conformément à l’article 80 du règlement de la Chambre des Députés, je vous prie de bien vouloir transmettre la question parlementaire suivante à Monsieur le Ministre du Développement durable et des Infrastructures.

Dans sa réponse à la question parlementaire n°1278 du 9 juillet 2015 relatif à la circulation interfiles des motards dans les embouteillages, Monsieur le Ministre du Développement durable et des Infrastructures avait indiqué qu’afin d’analyser l’opportunité d’autoriser, le cas échéant, la circulation interfiles des deux- ou trois-roues au Luxembourg, il avait chargé le groupe de travail « motocyclistes » de la Commission de Circulation de l’État de formuler un avis circonstancié sur la pratique en question, tout en se basant sur les expériences à l’étranger.

Tandis que la circulation interfiles est actuellement interdite au Luxembourg, elle est en effet autorisée dans certains autres pays, comme l’Australie et la Belgique notamment.
En France, dans les départements Ile-de-France, Bouches-du-Rhône, Gironde et Rhône la circulation interfiles est, depuis le 1er février 2016, autorisée à titre expérimental et par dérogation à certaines règles de circulation pour « une période de quatre ans, prorogeable dans la limite d’un an ». L’expérimentation française fera l’objet de rapports annuels d’évaluation et prévoit notamment une communication importante à destination des motards et des automobilistes. Aussi la circulation des deux-roues entre deux files de voitures est depuis l’entrée en vigueur du décret en question, enseignée dans les auto- et moto-écoles dans les quatre départements.

Les pays où cette pratique est régulée et raisonnablement appliquée, parlent d’un bénéfice considérable pour tous les usagers des routes. La fluidité du trafic serait augmentée, de même que le confort pour les deux- ou trois-roues : surtout en été, par temps de fortes chaleurs, la situation d’un motard dans une combinaison en cuir (sans oublier le casque obligatoire) est infiniment plus désagréable que celle d’un chauffeur dans une voiture climatisée. Aussi la circulation interfiles permettrait selon certaines expériences, d’accroître la sécurité des motards par rapport à la circulation intégrée dans les files où les distances de sécurité sont rarement respectées et ou les deux- ou trois roues risquent d’être pris « en sandwich » sur un freinage brusque.

Au vu de ce qui précède, j’aimerais poser les questions suivantes à Monsieur le Ministre :

  • Est-ce que le groupe de travail « motocyclistes » de la Commission de Circulation de l’État a entretemps soumis l’avis que Monsieur le Ministre lui avait demandé en 2015 ?
  • Dans l’affirmative, quelles sont les conclusions de cet avis resp. quelles conclusions le Ministre en a-t-il tirées ?
  • Au cas où la pratique de la circulation interfiles serait autorisée au Luxembourg, à quelle date et sous quelles conditions la nouvelle réglementation entrerait-elle en vigueur ?

Veuillez agréer, Monsieur le Président, l’expression de ma haute considération.

Georges Engel
Député

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